czwartek, 7 września 2017

Gillian McKeith, Zdrowie kobiety



10 zasad, które zapewnią uczucie siły i panowanie nad sytuacją
  1. Bezpośredni wpływ na swoje zdrowie i samopoczucie poprzez kontrolowanie własnego życia. Świadome decyzje dot.jedzenia, picia, aktywności fizycznej, życia.
  2. Spokój wewnętrzny: uspokój umysł i wyzbądź się zgiełku panującego w myślach (medytacja).
  3. Miłość własna: wdzięczność, radość, miłość do wszystkich, a przede wszystkim do siebie. (Ćwiczenie: przed lustrem powtarzaj „Kocham siebie. Kocham w sobie wszystko.”
  4. Harmonia= zdrowe jedzenie + czyste myśli (pozytywne, dobre)+ świadome rozpoznawanie uczuć + oddychanie + medytacja
  5. Równowaga wewnętrzna, którą przekazujesz otoczeniu (współtworzysz pozytywną lub negatywną atmosferę, która oddziałuje na otoczenie).
  6. Wdzięczność: codziennie dziękuj za siebie, Ziemię i Wszechświat.
  7. Energia: wszystkie czyny, myśli, słowa przekazują energie- dbaj, by były czyste i pozytywne.
  8. Żywność i woda: czysta, nieskażona, nisko-przetworzona; dobre jedzenie= dobra energia.
  9. Oddychanie: ćwiczenia oddechowe, przebywanie na świeżym powietrzu chociaż 15min. dziennie.
  10. Siła wewnętrzna: uwierz w siebie, stan umysłu wpływa na ciało i postępowanie.
Najkorzystniejsze produkty spożywcze
  1. Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6: tłuste ryby, łuskane nasiona konopi, pestki dyni i słonecznika, siemię lniane, orzechy włoskie, tłoczone na zimno oleje.
  2. Owoce i warzywa: 5-8 porcji dziennie.
  3. Zielone warzywa liściaste: źródło wapnia, magnezu, wit.z grupy B.
  4. Posiłki wegetariańskie: kilka posiłków w tygodniu bez mięsa (zastąp białkiem: fasola, groch, soczewica, komosa ryżowa, soja, jajka, ser).
  5. Pełne ziarno: unikać białej mąki.
  6. Woda: 6-8 szklanek dziennie.
  7. Żelazo
  8. Śniadanie: węglowodany złożone

Zamiast mleka krowiego:
Jogurty naturalne, mleko sojowe, migdałowe, ryżowe, owsiane, mleko kozie/owcze.
WITAMINY W JEDZENIU
Omega-3: siemię lniane, pestki dyni, łuskane nasiona konopi, orzechy włoskie, awokado, tłuste ryby.
Wapń: naturalne jogurty, kefir, mleko i sery kozie/owcze, puszkowane ryby z jadalnym szkieletem (sardynki), tofu, soja, brokuły, kapusta włoska, jarmuż, brukselka, cykoria, bok choi, migdały, tahini, figi, orzechy włoskie, lucerna.
Witamina D: słońce
Cynk: ryby, czerwone mięso, pestki dyni, siemię lniane, jajka, kelp, brązowy ryż, zarodki pszenicy, tahini
Bor: migdały, marchew, jabłka, gruszki, rodzynki, śliwki
Wit. K: szparagi, brokuły, brukselka, kapusta, szpinak, jajka, lucerna, pokrzywa, pasta miso.

PREPARATY UZUPEŁNIAJĄCE, na pamięć i koncentrację:
-  Różeniec górski, żeń-szeń
-  Szałwia lekarska (herbata- 2szkl. Dziennie)
-  Kwasy omega-3
-  Wit.C i bioflawonoidy
-  Magnez
- Wit. Z grupy B (Bcompositum)
-  Chrom
-  Miłorząb dwuklapowy (gingo biloba)
-  Acetylocholina (w aptece)
-  Koenzym Q10

Stały przepływ energii poprzez:
-  Śmiech
-  Płacz (nie powstrzymuj łez, niech organizm się oczyści)
-  Bądź kreatywna (nawet jeśli ci nie wychodzi, ale sprawia frajdę: taniec, malarstwo, pisanie, śpiew, gra na instrumencie muzycznym itd.)
-  Ruszaj się (każda aktywność fizyczna)
Prawidłowe odżywianie ( proso, brązowy ryż, komosa ryżowa, siemię lniane, imbir, melisa, kurkuma, kmin, cynamon, szafran, fenkuł (koper włoski)
-  Olejki eteryczne: różany, neroli, olibanowy, ylang ylang, mirrowy, z melisy (4 krople danego olejku + 2 łyżeczki olejku migdałowego= wmasuj w brzuch pomiędzy dolnymi żebrami a pępkiem)

DIETA WZMACNIAJĄCA, na odporność
  • Beta- karoten: brzoskwinie, morele, nektarynki, marchew, natka pietruszki, szpinak, kabaczek, dynia
  • Wit. C: truskawki, czarne porzeczki, cytryny, grejpfruty, kiwi, jarmuż, jagody goji
  • Wit. E: awokado, oliwki, oliwa z oliwek, olej sezamowy tłoczony na zimno, zarodki pszenicy
  • Kwas foliowy: brokuły, kapusta, jarmuż, brukselki, kiełki brokułów
  • Cynk: pestki dyni, ryby, kelp, brązowy ryż, zarodki pszenicy, fasola, soczewica, tahini, mięso kurczaka
  • Selen: orzechy brazylijskie, śledzie, sardynki, mięso kurczaka, rodymenia palczasta, czosnek, kelp, zarodki pszenicy
  • Unikać: cukru, napojów słodzonych, wysoko przetworzonej żywności, alkoholu
  • Przed posiłkami pić sok z aloesu (na trawienie)
  • Działanie przeciwwirusowe: oregano, por, cebula, czosnek, szczypiorek
  • Pić bardzo dużo płynów
  • Niebieskozielone algi: dodawaj do jedzenia
  • Wątroba/ odporność: zioła ostropest (oset mleczny) i traganek (tabletki/ nalewka)
  • Wit. C: przyjmować w formie tabletek musujących
  • Herbata z pokrzywy (energia, składniki mineralne)
  • Suplementy diety: grzyby reishi, koenzym Q10, bakterie Lactobacillus acidophilus lub Triphala (usuwanie przez wątrobę toksyn z organizmu)

Najkorzystniejsze artykuły spożywcze w okresie rozrodczym:
Kelp (wodorost morski; jod, wapń, magnez, żelazo, potas- dodawać do potraw)
Brokuły (hormony, magnez, kwas foliowy)
Łuskane nasiona konopi ( kwasy tłuszczowe, związki korzystne dla skóry, mózgu, hormonów)
Ryby (białko, żelazo, wit.B, kwasy tłuszczowe)
Awokado ( wit. E, łagodzi objawy PMS, magnez)
Pełne ziarno (błonnik pokarmowy, magnez: brązowy ryż, płatki owsiane, orkisz, amarant, proso)
Komosa ryżowa (źródło wapnia, magnezu, wit.z grupy B, pełne ziarno)
Orzechy brazylijskie (3 szt dziennie, źródło selenu, zdrowa tarczyca i układ rozrodczy)
Fasola Adzuki (pożywna, odchudzająca, energia, oczyszczanie)
Miso (wartości odżywcze)
Chleb żytni (sycący, łatwiejszy do strawienia)
Herbata z pokrzywy (2 szkl/ dzień, żelazo, energia, oczyszcza)

Najlepsze przekąski :
Soki owocowe (najlepiej wyciskane)
Jabłka
Migdały
Ciastka owsiane
Suszone figi
Pestki dyni

Odprężanie się i łagodzenie stresu
Pilnuj, żeby praca nie wykradała czasu na życie prywatne. Ustal godziny pracy: początek i koniec, a potem nie przekraczaj granic. Nie zabieraj pracy do domu. W szczególnych przypadkach, gdy musisz, pracuj w jednym miejscu w domu, przy biurku (nie w łóżku!). Weekendy/ urlopy to czas na odprężenie, relaks, reaktywację J. W każdym tygodniu zarezerwuj czas na bliskość/ spotkania z dziećmi/ partnerem/ przyjaciółmi.
Złóż sobie obietnicę na całe życie: codziennie znajdę chwilę WYŁĄCZNIE dla siebie. Ćwiczenia, joga, spacer, czytanie, seans w kinie, serial, szkic- cokolwiek, co SPRAWIA Ci przyjemność (to nie ma być obowiązek!). Musisz traktować swoje potrzeby jak jeden z priorytetów, nawet jeśli to miałaby być 30 minutowa kąpiel w pianie (przy zamkniętych drzwiach i głośnej muzyce, żeby nie słyszeć pytań typu „Niunia, a gdzie są nożyczki?” J).  Dbaj o swój czas i dobre samopoczucie; szczęśliwa Ty da więcej szczęścia innym.
Pamiętaj, żeby codziennie spędzać trochę czasu na świeżym powietrzu. Najlepiej w zielonym miejscu, niezależnie od pogody. A wtedy oddychaj prawdziwie: głęboko i świadomie (jak w jodze). Da Ci to natychmiastowe odprężenie, kojąco podziała na duszę, ciało i cerę. Co lepiej zadziała na Twoją duszę, niż posiedzenie przez 5 minut na ławce w parku, kiedy głęboko oddychasz, a promienie słońca muskają Twoją twarz? Małe a cieszy.

DOBRE JEDZENIE/ PICIE
  • Herbaty:
Melisa, chmiel, słoma owsiana, żeń-szeń, rumianek, kwiat męczennicy, lukrecja, kozłek lekarski, szałwia lekarska, pokrzywa, miłorząb (ginkgo biloba), różeniec górski, pau d’arco

Sok z ogórków, wszystkie soki wyciskane

  • Omega-3, -6:
Nasiona konopi, pestki dyni i słonecznika, siemię lniane, orzechy włoskie

  • Jedzenie:
Czosnek, oregano, tymianek, awokado, płatki owsiane, kasza gryczana, szparagi, brązowy ryż, jogurty naturalne, komosa ryżowa, kelp, brokuły, wyroby żytnie, mleko migdałowe/ sojowe, owoce jagodowe, wiśnie, czereśnie, spirulina, lucerna, proso

  • Oleje:
Konopi, siemię lniane, pestki dyni (OLEJE NIERAFINOWANE!)

  • Superfood:
Spirulina

  • Wit.C:
Owoce cytrusowe, czarne porzeczki, winogrona, wiśnie, czereśnie, morele, zielona papryka, pomidory, brokuły, kasza gryczana

  • Wit.B (jako środki do poprawy nastroju):
Brązowy ryż, nasiona roślin strączkowych, natka pietruszki, zielone warzywa

  • Magnez:
Kiełki, zielone warzywa, wyroby z pełnego ziarna, orzechy, migdały

  • Wit.C, mangan:
Jeżyny, truskawki, maliny

ĆWICZ MIĘŚNIE KEGLA!!!


ŻYLAKI: herbata z pokrzywy, mniszka lekarskiego, miłorzębu dwuklapowego, nalewka ze skrzypu, preparaty z kasztanowca, wit. B i E, Bcompositum, lecytyna, koenzym Q10