sobota, 24 grudnia 2016

12 mądrych i zdrowych postanowień


Zmiana odżywiania zamiast cud diety

Rano i wieczorem szklanka wody z cytryną + w ciągu dnia 1,5 l wody, herbatek owocowych i ziołowych
Rano śniadanie, np. ciepłe płatki owsiane + owoce + sok świeżo wyciskany
Piramida żywieniowa: codziennie 3 porcje warzyw (min. po 120 g), 2 porcje owoców po 200g (zamiast słodyczy), 3 porcje po max 100g węglowodany złożone (pieczywo pełnoziarniste, otręby, brązowy ryż, rośliny strączkowe), 1 porcja ryb morskich do 120 g, mięsa, sera lub innych źródeł białka
Zamiast kolejnej kawy/ mocnej herbaty- szklanka świeżo wyciśniętego soku lub wody.
Zamiast kajzerki- grahamka/ chleb pełnoziarnisty
Zamiast schabu- tłusta ryba morska (zdrowy tłuszcz zwierzęcy i kwasy omega-3)

Aktywność fizyczna

Endorfiny!
Codziennie półgodzinny spacer energicznym krokiem.
2x w tygodniu basen, a latem jazda na rowerze.
Seks.

Wizyta u stomatologa

Zaplanuj 2 wizyty u dentysty w roku (co roku w tych samych miesiącach: np. kwiecień i październik). Przegląd, próchnica, kamień nazębny.
Używać nitki dentystycznej.
Myć zęby po każdym posiłku.

Pielęgnacja skóry

Potrzebne zaledwie 10 minut dziennie (wytrwałość i systematyczność)
Po każdym prysznicu- balsam/ oliwka.
Dobry krem do twarzy: nawilżający. Wklepywać rano i wieczorem dla jędrnej i promiennej cery.
1x w tygodniu peeling + maseczka (naturalna)
Dermatolog, jeśli wystąpią zmiany wokół starych znamion.

Kręgosłup

Praca siedząca- co godzinę odejść od biurka i wykonać kilka prostych ćwiczeń rozciągających.
Bez dźwigania.
Szpilki zamienić na buty na małym słupku (właściwa postawa).
Masaż.

Dopieszczanie stóp

1x w tygodniu pedikiur (usunąć zgrubienia i martwy naskórek, natłuścić).
Masaż stóp (relaksuje i czy stopy giętkimi).
Bawełniane skarpetki + buty z szerokimi noskami.

Ćwiczenie pamięci

Nauka nowych języków
Krzyżówki, łamigłówki, sudoku, gry logiczne i strategiczne
Czytanie książek.

Codzienny relaks

Medytacja 10 minut dziennie rano lub wieczorem.

Radość z seksu

Zbuduj nastrój: okazywanie czułości, wyznania miłosne, głaskanie, dotyk w ciągu dnia.
Podniecenie rodzi się w mózgu: fantazjowanie i przywoływanie doznań pobudza apetyt na seks.
Miłe słowa podczas seksu i towarzyszące mu dźwięki nakręcają pozytywnie do działania.

Praca nad relacjami

Rachunek sumienia: z kim mamy spór i jak zakończyć go polubownie?
Wyrzucenie z siebie żalów i gniewu to dobry początek do budowania na nowo relacji z bliskimi i zawierania nowych znajomości.
Nawet jeśli milczeliśmy pół roku i boimy się odezwać, zróbmy to. Ale bez tłumaczeń, wystarczy zapytać „Co słychać? Jak się dziś czujesz?”
Pogłębić relacje z bliską osobą. Poświęcić jej uwagę.

Czas dla siebie

Wystarczy godzina w ciągu dnia na coś, co sprawi nam przyjemność:
Samotny spacer, sam na sam z książką, pielęgnacja kwiatów, oglądania zdjęć i wspominanie, oddanie się swojemu hobby, medytacja.
Nie wymiguj się „brakiem czasu” lub „zbytnim zmęczeniem”. Twoje najlepsze lata są teraz.



niedziela, 18 grudnia 2016

Śmiej się, śmiej.


Dziś już wiemy, że śmiech działa na ciało i psychikę. Chwila szczerego śmiechu zwiększa akcję serca tak, jak 10 minut treningu wioślarskiego. Śmiech zwiększa wydzielanie endorfin, które redukują ból i odprężają. Śmiech to również szczepionka dla układu odpornościowego, stymuluje go i zwiększa produkcję limfocytów.
Podczas śmiania się, jesteśmy lepiej natlenieni, krew krąży szybciej. Poprawia się nasza sprawność mózgu: zwiększa kreatywność i umiejętność zapamiętywania. Śmiech dodatkowo spełnia również formę komunikacyjną i pod tym względem można go porównać do śpiewu ptaków. Dzięki uśmiechowi nawiązujemy lepsze relacje z innymi, a przez szczery uśmiech inni ludzie patrzą na nas przychylniej. Wspólny śmiech wzmacnia również relacje z ukochaną osobą. Pomaga on także odreagować stres, frustrację i zdobyć zdrowy dystans do problemów, co pomaga je później rozwiązać.
Podobno dzieci w wieku przedszkolnym śmieją się czterysta razy dziennie, podczas gdy dorośli średnio piętnaście razy. Często wymawiamy się brakiem powodów do śmiechu. Ale wcale nie musimy ich mieć, wystarczy zmienić podejście. Czasem wyśmianie własnego problemu wystarcza by spojrzeć na niego z innej perspektywy i znaleźć rozwiązanie. Trzeba się otworzyć na śmiech i z każdej sytuacji wyciągać pozytywne wnioski.
Badania dowodzą, że tzw. „sztuczny śmiech” działa na nasz organizm jak prawdziwy. Trzeba się zastanowić czy warto na początku udawać śmiech (zamiast chodzić z posępną miną), by dzięki temu nauczyć się śmiać prawdziwie. Udowodniono bowiem, że samo wygięcie do góry kącików ust pozytywnie zmienia biochemię naszego mózgu. A to już coś.

Podsumowanie:
- śmiech to zdrowie
- śmiech redukuje ból i odpręża
- uśmiechnięci ludzie są ładniejsi
- lubimy osoby, które nas rozśmieszają
- śmiech rozwiązuje problemy
- ułatwia znajomości
- poprawia sprawność ciała i umysłu
- jeśli nie umiesz się śmiać, udawaj aż się nauczysz.


środa, 14 grudnia 2016

Zanim podejmiesz decyzję: przeczytaj

KARTA DECYZJI
(Przeczytaj zanim jakąś podejmiesz)
Nie polegaj na jednej osobie w 100%.
 Wszystko się zmienia, lepiej być niezależną.
Nie kupuj niczego „ na spółkę” (Pamiętasz Bł.?)
Nie kupuj na kredyt. Tylko gotówka. Raty są złe.
Jeśli Cię nie stać- nie potrzebujesz tego!
Raz a porządnie + minimalizm
Czy to naprawdę rzecz, którą chcesz mieć w swoim
wymarzonym domu? Nie? Zostaw.
Konsekwencje. Myśl.
Im mniej, tym lepiej.
Mniej rzeczy/ zobowiązań- więcej możliwości i podróży.

piątek, 9 grudnia 2016

Madame Chic, czyli wewnętrzna Paryżanka

Z książki „Lekcje Madame Chic”
  1. Ogólne
  • Czerpanie przyjemności z drobiazgów to szczęśliwe i fascynujące życie.
  • Zamień syzyfowe prace w przyjemne doświadczenia (zmień nastawienie).
  • Najważniejsze jest pozytywne nastawienie (mimo wszystko!), a i poczucie humoru oczywiście.
  • Rozbudź zmysły i czerp z doświadczeń jak największą przyjemność.
  • Zwolnij i nie żyj w ciągłym pędzie. Wysil się, żeby być tu i teraz, a potem stanie się to naturalne.
  1. Jedzenie
  • Popraw jakość posiłków, a przestaniesz podjadać.
  • Dobre obiady to priorytet!
  • Urządź mieszkanie zgodnie z zasadą „tu się nie jada”. Kieruj się zmysłem estetycznym, a dopiero potem wygodą.
  • Nigdy nie jedz, gdy idziesz, prowadzisz auto lub stoisz. Nie jedz w biegu!
  • Pozwól, aby czasem zaburczało ci w brzuchu. To pobudzi apetyt.
  • W ciągu dnia uzupełniaj płyny. Pij dużo wody.
  • Wypracuj dietę specjalnie pod siebie.
  • Spraw, by przyrządzanie zbilansowanych posiłków stało się priorytetem.
  • Bezmyślne podjadanie jest passé
  • Pozytywne nastawienie do tego co i jak jesz.
  • Pasja do dobrego jedzenia.
  • Bądź uważny i świadomy podczas jedzenia.
  • Stosuj technikę przysmaku, żeby każdy posiłek był wyjątkowym przeżyciem, niezależnie od okoliczności.
  • Na wakacjach zachowaj umiar i powściągliwość. Nie zmieniaj swoich przyzwyczajeń.
  • Tylko jedzenie dobrej jakości.
  • Ciesz się tym co jesz. Upajaj się posiłkiem. Na jedzeniu spędzamy zbyt dużą cześć naszego życia, żeby jeść bezmyślnie.
  1. Codzienność i gimnastyka
  • Włącz elementy gimnastyki do codziennych zajęć (np. podczas sprzątania)
  • Pozytywny stosunek do ciała. Co jest w nim dobre?
  • Codziennie wyzwanie dotyczące aktywności fizycznej.
  • Poznawaj okolicę pieszo lub na rowerze.
  • Spędzaj czas wolny aktywnie.
  • Nie popadaj w lenistwo. Lenistwo nie jest chic.
  1. Garderoba
  • Zrób czystkę w szafie!
  • Odłóż sezonowe ubrania, które nie pasują do obecnej pory roku.
  • Przeprowadź eksperyment z 10 elementową szafą w określonym czasie. (np. miesiąc)
  • Wybierz 10 rzeczy (nie wliczając: okryć wierzchnich, strojów wizytowych, dodatków, butów i podkoszulków).
  • Wyciągnij wnioski z eksperymentu.
  • Ciesz się tym. Pokochaj każdą rzecz i miej zawsze pod ręką coś stosownego i szykownego do ubrania.
  • Bien Dans sa peau czyli czuć się dobrze we własnej skórze (taki jest cel)
  • Noś tylko to: w czym ci świetnie, dobrze się czujesz i odzwierciedlają ciebie
  • Zdefiniuj swój styl, a unikniesz nietrafionych zakupów
  • Kiedy się ubierasz, myśl o tym jak chcesz prezentować się światu
  • Zaufaj instynktowi. On wie co dla ciebie dobre, dopuść go do głosu
  1. Makijaż
  • Wykombinuj własną wersję szybkiego makijażu no-makeup look i zawsze wyglądaj dobrze
  • Delikatnie podkreśl urodę makijażem an naturel, jeśli chcesz wyglądać zdrowo i młodzieńczo
  • Dopasuj czas wykonywania makijażu do planu dnia
  • Wybierz wariant: „podkreślone oczy”- efektownie LUB „podkreślone usta”- romantycznie i figlarnie
  • Używaj utrwalacza do makijażu (poprawianie go w miejscach publicznych nie jest „chic”)
  • Czasem poeksperymentuj
  • Wybierając styl makijażu weź pod uwagę plan dnia i to jak się ubierasz
  1. Cera
  • Pij głównie wodę- ogranicz alkohol i kofeinę.
  • Kontroluj poziom stresu. Jeśli jest zbyt wysoki, popraw sobie humor!
  • Regularne masaże (u profesjonalisty lub partnera)
  • Konsultuj się ze specjalistami, rób zabiegi kosmetyczne (również we własnym domu)
  • Znajdź najlepsze kosmetyki na jakie cię stać.
  • Chroń skórę: używaj filtru słonecznego (szyja, ramiona, dłonie, twarz!)
  • Bez względu na to, w jakim stanie jest Twoja skóra- czuj się w nim dobrze.
  • Sekretem piękna, jest dobre samopoczucie we własnej skórze!
  1. Wygląd i strój.
  • Zawsze wyglądaj porządnie. Schludny wygląd i strój.
  • Pierwsze wrażenie jest mega znaczące
  • Nie noś niczego na siłę. Zniszczone rzeczy wyrzuć, niepasujące oddaj.
  • Ubieraj się pięknie w podróży, aby podnieść poprzeczkę i zainspirować innych.
  • Nie odkładaj najlepszych ubrań na „później”. Noś je teraz i czerp z tego przyjemność!
  • Wybierz fryzurę, która pasuje do twojego trybu życia i którą łatwo ułożyć.
  1. Siła kobiecości
  • Prostuj się i cały czas sprawdzaj postawę, aż wejdzie ci to w nawyk.
  • Poznaj świat perfum i dobierz zapach, który innym będzie kojarzył się tylko z tobą.
  • Zawsze wypielęgnowane paznokcie (nie ważne czy tylko wypolerowane i opiłowane, czy też „na wysoki połysk)
  • Zdrowe włosy + atrakcyjna fryzura
  • Kobiecość= pewność siebie + poczucie humoru + fantazja (Nigdy o tym nie zapominaj)
  1. Życie z klasą
  • Nie oszczędzaj najlepszych rzeczy. Używaj ich na co dzień.
  • Specjalna ranga dla codziennych posiłków: używaj najlepszej zastawy, obrusów itp.
  • Wyrzuć niepotrzebne rzeczy i używaj tylko tych najlepszych.
  • Kupuj najlepsze wybory na jakie cię stać (Bierz pod uwagę swój budżet, żeby nie żyć ponad stan)
  • Nie zapominaj o dobrych manierach na co dzień. Zwłaszcza wobec najbliższych. I zachowuj się dyplomatycznie.
  • Codziennie ćwicz się w sztuce dobrego życia (nawet sama). Zasmakujesz w wyrafinowaniu.
  • Wprowadź tyle formalnych elementów ile uznasz za stosowne
  • Stwórz rytuały dla swojej rodziny, które wzbogacą codzienność.
  • Ubieraj się stosownie do okazji (lepiej się za bardzo wystroić niż wyglądać nie dość elegancko)
  • Przestrzegaj etykiety przy stole. Nawet gdy jesz sama.
  • Pokochaj muzykę klasyczną i słuchaj jej podczas codziennych zajęć.
  • Pisz więcej listów- pomyśl jaką przyjemność sprawisz odbiorcy!
  • Rozwijaj zasób słownictwa. Ucz się codziennie nowych słów i używaj ich na co dzień.
  • Zdecyduj co życie z klasą i dbałość o formy znaczą dla Ciebie i Twojej rodziny. I ciesz się tym.
  1. Porządek
  • „Odgruzuj” swój dom. Zajmij się swoim bałaganem po kolei.
  • Kupuj tylko to co naprawdę potrzebne. Nie przynoś tylu zbędnych rzeczy do domu.
  • Utrzymuj porządek w szafach i szufladach.
  • Wymyśl system dla siebie i domowników. Niech każdy przedmiot ma swoje miejsce.
  • Segreguj pocztę i papiery na bieżąco. Zostaw tylko to co naprawdę konieczne.
  • Niech dom będzie dobrze zorganizowany. I trzymaj wszystko na swoim miejscu.
  1. Sztuka
  • Zanurz się w sztuce i czerp satysfakcję z obcowania z kulturą.
  • Bądź na bieżąco z wystawami organizowanymi w twoim muzeum.
  • Słuchaj muzyki o różnych porach dnia - niech to będzie ścieżka dźwiękowa do twojego życia.
  • Idź do teatru. A najlepiej chodź tam regularnie.
  • Sprowadź sztukę do domu i wciągnij znajomych w artystyczne przedsięwzięcia.
  • Sama zostań artystką! (malowanie, rysowanie, śpiew, gra aktorska, pisarstwo i wiele innych)
  1. Bądź tajemnicza
  • Wypróbuj uśmiech Mona Lisy.
  • Mów cicho, aby rozmówca musiał pochylić się w twoją stronę.
  • Bądź dobrym słuchaczem.
  • Mów tylko wtedy gdy potrzeba. Bądź powściągliwa i nie przesadzaj ze zwierzeniami.
  • Nie czuj się skrępowana milczeniem.
  • Nie opowiadaj nowopoznanym ludziom historii twojego życia. Rozmawiaj o sztuce, filozofii, bieżących wydarzeniach. Bądź interesująca.
  • Naucz się przyjmować komplementy (zwykłe mercy wystarczy)
  • Pamiętaj: nigdy nie pytaj nikogo czym się zajmuje (we Francji to b.niegrzeczne)
  • Aby nie wygasł romantyzm w twoim związku, nie rozmawiaj z partnerem o wszystkich prozaicznych szczegółach życia. Zabiegi kosmetyczne też wykonuj za zamkniętymi drzwiami. Ukochany ma widzieć, że jesteś piękna. Nie koniecznie musi wiedzieć jak to robisz.