niedziela, 23 listopada 2014

Barbie VS. Lammily

Lalka Barbie jest jedną z najbardziej znanych ikon kultury masowej. Stworzona przez Ruth Handler w 1958 roku była wzorowana na niemieckiej lalce Lilli. Lilli natomiast powstała na podstawie bohaterki komiksów dla dorosłych autorstwa rysownika Reinharda Beuthiena dla gazety Bild-Zeitung.

Seksowne i dalekie od prawdziwych proporcje lalek Barbie wzorowane więc były na lalkach erotycznych z lat 50-tych.
Reklama pierwszej Barbie:
I reklama tegoroczna:

W sumie nasza Barbie ma już 56 lat i trochę schudła przez ten czas.
Ale niedawno powstała dla niej konkurencja: a mianowicie lalka Lammily, która szczyci się... przeciętnością.
Twórcą alternatywy dla lalki Barbie jest Nickolay Lamm. Jego wersja ma realistyczne proporcje ciała, dzięki czemu bardziej przypomina dzisiejsze nastolatki. Głównych hasłem reklamowym są słowa "Zwyczajne jest piękne" i jak widać to działa, bo wszędzie o tym głośno. Chyba dożyliśmy ery, w której wychudzony ideał Barbie, prowokujący liczne kompleksy u młodych dziewcząt może pójść w odstawkę. 
Lammily wygląda zupełnie inaczej. Porzuciła kuse spódniczki na rzecz modnych i wygodnych out-fitów. A w dodatku ma wszystkie niedoskonałości cery, z którymi borykają się prawdziwi ludzie- od pryszczy po blizny i cellulit. W zamyśle jest również bohaterką aktywną fizycznie, podróżuje, gotuje, ma tatuaże.
 
Nie jest tylko ładnie wyglądającą twarzą, ale również "osobą" z pasjami.

Nowe, ciekawe i mądre posunięcie. Zobaczymy czy się przyjmie, bo jak zawsze- zdania są podzielone.
A jakie jest wasze?