niedziela, 19 lutego 2017

Ćwiczenia mózgu (sposoby)



Siłownia dla mózgu:

Medytacja (siad z prostym kręgosłupem, cisza, przewietrzone pomieszczenie, 10 głębokich oddechów, skup na nich uwagę).

Przełamywanie rutyny w ćwiczeniach fizycznych i na co dzień (neurorobik).

Nauka wierszy, czytanie książek, zapamiętywać zamiast zapisywać.

Scrabble i logiczne gry planszowe

Zapamiętywanie:

-Podstawą zapamiętywania jest wielokrotne powtarzanie informacji i zaangażowanie wszystkich zmysłów,
-mnemotechniki, np. loci (świadome tworzenie skojarzeń),
-zapamiętywanie cyfr: system rysunkowy, każda cyfra odpowiada jakiemuś symbolowi, np. 2 łabędź

Mózg lubi jeść:

Kasza, ziemniaki, fasola, ryż, zboża, orzechy, migdały, ryby, owoce cytrusowe, kiwi, papryka, awokado, pestki dyni, marchew, bataty, dynia, czarne jagody, truskawki, woda (od niej zależy szybkość i jakość naszego myślenia).

Szybsze przyswajanie wiedzy witaminy: b1, b3, b6, b12 + kwas foliowy, lecytyna, żeń-szeń, ogórecznik lekarski, miłorząb japoński (gingko biloba) (efekty po 30 dniach do 3 miesięcy).
(np. Bilomag plus, Ginkofar max, Pamicon, MB Active)