sobota, 24 grudnia 2016

12 mądrych i zdrowych postanowień


Zmiana odżywiania zamiast cud diety

Rano i wieczorem szklanka wody z cytryną + w ciągu dnia 1,5 l wody, herbatek owocowych i ziołowych
Rano śniadanie, np. ciepłe płatki owsiane + owoce + sok świeżo wyciskany
Piramida żywieniowa: codziennie 3 porcje warzyw (min. po 120 g), 2 porcje owoców po 200g (zamiast słodyczy), 3 porcje po max 100g węglowodany złożone (pieczywo pełnoziarniste, otręby, brązowy ryż, rośliny strączkowe), 1 porcja ryb morskich do 120 g, mięsa, sera lub innych źródeł białka
Zamiast kolejnej kawy/ mocnej herbaty- szklanka świeżo wyciśniętego soku lub wody.
Zamiast kajzerki- grahamka/ chleb pełnoziarnisty
Zamiast schabu- tłusta ryba morska (zdrowy tłuszcz zwierzęcy i kwasy omega-3)

Aktywność fizyczna

Endorfiny!
Codziennie półgodzinny spacer energicznym krokiem.
2x w tygodniu basen, a latem jazda na rowerze.
Seks.

Wizyta u stomatologa

Zaplanuj 2 wizyty u dentysty w roku (co roku w tych samych miesiącach: np. kwiecień i październik). Przegląd, próchnica, kamień nazębny.
Używać nitki dentystycznej.
Myć zęby po każdym posiłku.

Pielęgnacja skóry

Potrzebne zaledwie 10 minut dziennie (wytrwałość i systematyczność)
Po każdym prysznicu- balsam/ oliwka.
Dobry krem do twarzy: nawilżający. Wklepywać rano i wieczorem dla jędrnej i promiennej cery.
1x w tygodniu peeling + maseczka (naturalna)
Dermatolog, jeśli wystąpią zmiany wokół starych znamion.

Kręgosłup

Praca siedząca- co godzinę odejść od biurka i wykonać kilka prostych ćwiczeń rozciągających.
Bez dźwigania.
Szpilki zamienić na buty na małym słupku (właściwa postawa).
Masaż.

Dopieszczanie stóp

1x w tygodniu pedikiur (usunąć zgrubienia i martwy naskórek, natłuścić).
Masaż stóp (relaksuje i czy stopy giętkimi).
Bawełniane skarpetki + buty z szerokimi noskami.

Ćwiczenie pamięci

Nauka nowych języków
Krzyżówki, łamigłówki, sudoku, gry logiczne i strategiczne
Czytanie książek.

Codzienny relaks

Medytacja 10 minut dziennie rano lub wieczorem.

Radość z seksu

Zbuduj nastrój: okazywanie czułości, wyznania miłosne, głaskanie, dotyk w ciągu dnia.
Podniecenie rodzi się w mózgu: fantazjowanie i przywoływanie doznań pobudza apetyt na seks.
Miłe słowa podczas seksu i towarzyszące mu dźwięki nakręcają pozytywnie do działania.

Praca nad relacjami

Rachunek sumienia: z kim mamy spór i jak zakończyć go polubownie?
Wyrzucenie z siebie żalów i gniewu to dobry początek do budowania na nowo relacji z bliskimi i zawierania nowych znajomości.
Nawet jeśli milczeliśmy pół roku i boimy się odezwać, zróbmy to. Ale bez tłumaczeń, wystarczy zapytać „Co słychać? Jak się dziś czujesz?”
Pogłębić relacje z bliską osobą. Poświęcić jej uwagę.

Czas dla siebie

Wystarczy godzina w ciągu dnia na coś, co sprawi nam przyjemność:
Samotny spacer, sam na sam z książką, pielęgnacja kwiatów, oglądania zdjęć i wspominanie, oddanie się swojemu hobby, medytacja.
Nie wymiguj się „brakiem czasu” lub „zbytnim zmęczeniem”. Twoje najlepsze lata są teraz.